Dlaczego warto stosować emarketing?

Pojęcie marketingu jest znane od lat i stosowane przez większość firm. Nic dziwnego – strategie i kampanie marketingowe są podstawą funkcjonowania przedsiębiorstwa, bo wpływają na wizerunek marki, sprzedaż oferowanych produktów czy usług oraz budowanie długoletniej, pozytywnej relacji z klientem. W dobie Internetu pojęcie marketingu bardzo szybko ewoluuje, bo powstał nowy, bardzo silny kanał przesyłu informacji. Emarketing dzisiaj wypiera i dominuje wszystkie inne jego formy, z oczywistą korzyścią dla przedsiębiorstw.

Marketing internetowy dzisiaj

Stosowanie kampanii i strategii marketingowej w Internecie to podstawa i nie ma tu o czym dyskutować. We współczesnym świecie, zwłaszcza w krajach rozwiniętych, świat wirtualny jest bardzo popularny i dostępny dla każdego. Pojawiają się głosy, że prawo do posiadania łącza pozwalającego dostać się do Internetu powinno być podstawowym prawem wszystkich ludzi, podobnie jak prawo dostępu do wody pitnej. Brzmi nierealnie? Nie dzisiaj! Wiele osób pracuje za pomocą Internetu, relaksuje się także korzystając z niego, komunikuje z przyjaciółmi, zdobywa wiedzę. Spędzają wiele godzin dziennie surfując w Sieci, dlatego grzechem byłoby nie wykorzystać tego medium jako wspaniałego narzędzia marketingowego. Dlatego powstał emarketing
i zdominował skutecznie inne formy prowadzenia kampanii. Nowy marketing jest przede wszystkim dużo skuteczniejszy i tańszy niż jego tradycyjne formy. Dlaczego?

Nowe oblicze promocji

Z Internetem można połączyć się praktycznie z każdego miejsca na Ziemi w dowolnym czasie, dlatego też nasz przekaz będzie tam obecny w dowolnym momencie i dostępny dla szerokiego grona odbiorców. Nie jest się już uzależnionym od powierzchni reklamowych, czasów radiowych czy telewizyjnych. I nie chodzi tu tylko o reklamę. Marketing w Internecie to szereg powiązanych działań, mających wpływać nie tylko na promowanie i sprzedaż, ale także budowanie pozytywnych i długoterminowych relacji z klientem, umacnianie marki na rynku i budowanie jej zaplanowanego wizerunku, ale także błyskawiczne reagowanie na czarny PR oraz inne kryzysy w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Dzisiaj wszyscy żyją szybko, wszystko dzieje się szybko, dlatego tez reagować trzeba w błyskawicznym tempie. Narzędzia, jakie daje nam do tego Internet, są idealnym rozwiązaniem. Dzisiaj nie ma firmy, która nie posiada własnej strony www. Jeśli nawet jest, to praktycznie nie istnieje, zgodnie z powiedzeniem – nie ma cię w Sieci, nie ma Cię w ogóle. Firmy zdają sobie z tego sprawę, dlatego zatrudniają specjalne agencje marketingowe i reklamowe, by pomogły im jak najlepiej wypromować markę w Internecie. Dlaczego warto powierzyć to profesjonalistom? Ponieważ niewłaściwe działanie może przynieść więcej szkód, niż pożytku. By prowadzić właściwą kampanię emarketingową, korzystną dla firmy, trzeba perfekcyjnie znać wszystkie narzędzia, jakimi dysponuje Internet, a także umieć obsługiwać portale społecznościowe, orientować się w specyficzne zachowań i działań internautów, by móc to przełożyć na własną korzyść. A korzyści może płynąc wiele.

Źródło creandi.pl

You may also like...