Jak wypromować butik?

Własny sklep z ubraniami – która z kobiet nie marzyła nigdy o czymś takim? Spełnienie tego marzenia może jednak być czasem trudne. Założenie firmy to jedno, ale wypromowanie nowego miejsca gdzie można się ubrać to już bardziej skomplikowana sprawa. Jak reklamować butik? Marketing szeptany? A może reklama prasowa? Sprawdź, co najlepiej pasuje do Twojego biznesu.

 

Reklama tradycyjna

To, że prawdopodobnie nie stać Cie na reklamy w ogólnopolskich mediach takich, jak telewizja czy prasa bądź radio. Jednak reklama lokalna może już się przydać jej cena będzie niższa niż w przypadku reklamowania się na łamach jakiegoś ogólnopolskiego medium. Atutem reklamy lokalnej jest też fakt, że trafia ona do naszej grupy docelowej czyli np. mieszkanek czy mieszkańców miasta XYZ. W przypadku ubrań warto rozważyć szczególnie uważnie reklamy prasowe – bo to okazja aby pokazać nasz asortyment – konsument kupuje przecież oczami. W przypadku reklamy radiowej trzeba będzie podkreślić na przykład liczbę ubrań, promocje, rabaty. Reklama telewizyjna jest najdroższa więc trzeba bardzo uważnie zastanowić się czy jej naprawdę chcemy. Oprócz kosztów emisji trzeba uwzględnić koszty produkcji a te mogą być pokaźne.

Wieść gminna niesie

mikrofonyCzemu nie spróbować uderzyć w marketing szeptany? Rekomendacje od znajomych to najlepsza reklama w dodatku darmowa. No, prawie – najpierw trzeba jeszcze zachęcić obecnych klientów do rekomendowania naszego biznesu. Jak to zrobić? Po pierwsze, musimy oferować im fajny towar w dobrej cenie, po drugie klientom należy się rzetelna obsługa. Zachętą do dalszego polecania danego miejsca może być program lojalnościowy czy jakaś specjalna akcja np. „Zaproś przyjaciółkę” w której zaoferujemy kupującym psiapsiółom rabaty. Sposobem na rozgłos (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) jest także zaoferowanie klientom pewnych szczególnych wrażeń – może pakujmy zakupy w fantazyjne opakowania? Albo dołączajmy do większych zakupów torby lniane na zakupy. Możemy też przyjąć zasadę częstowania klientów czekoladkami. Klienci zapamiętają pewnie też sklep w którym będzie…złota rybka bądź zaprzyjaźniony kocur. Zasada wyróżnij się albo zgiń pasuje tu jak ulał.

Zawsze w modzie

Warto zatroszczyć się też o klasyczne formy promocji. Ulotki czy butikowe gadżety to dobry pomysł. Po warunkiem, że będzie też dobrze zrealizowany. Ulotka powinna być bardzo atrakcyjna graficznie i …nie odkrywać wszystkiego a jedynie nęcić do odwiedzenia sklepu. Oprócz tego warto przygotować też kilka gadżetów – notesy i długopisy to już klasyka, dlatego – jeżeli finanse pozwolą możemy np. postarać się o spinki do włosów pakowane w firmowe pudełeczko. Uwaga właściciela butiku powinna skierować się też w stronę samego wyglądu butiku. Zatroszczmy się o dobry szyld i o to aby drzwi i okna sklepu były czyste, schludne i wizualnie spójne. W końcu zewnętrzny wygląd butiku może przyciągnąć albo odrzucić klientów.

You may also like...