Klient w sieci – czego oczekuje?

Nad zachowaniami konsumentów dumają psycholodzy, socjolodzy a także specjaliści od spraw marketingu i neurobiolodzy. W internecie mierzenie wszelkich aktywności konsumenta jest o wiele łatwiejsze niż w realu, jednak nikt na razie nie odkrył sposobu na 100% wpisanie się w oczekiwania klienta. Warto jednak chociaż spróbować, bo konkurencja duża a publika wymagająca. Zobacz czego oczekuje klient w sieci.

Zasadniczo – tego samego co w realu. Szybka i przyjazna obsługa, niezawodne informacje, zero haczyków i poczucie bycia szanowanym. Tak, jak klienci nie lubią brudnych i zagraconych sklepów tak nie lubią stron internetowych, które są nieczytelne a ich ładowanie trwa wieczność. Teraz w cenie są strony responsywne i jasne komunikaty. Ale po kolei.

RWD, czyli sekrety techniki

www-06Na czym polegają te strony responsywne? To strony tworzone w modelu RWD, czyli takie, które otwierają się sprawnie na każdym ekranie, a dokładniej na ekranach różnej rozdzielczości. Chodzi o to, że coraz więcej osób korzysta z internetu nie siedząc przed ekranem peceta, ale trzymają w ręku tablet bądź smartfon. Teraz większość stron otwiera się na takich małych ekranach, tak, że jest nieczytelna dla użytkownika. A co robi użytkownik? Denerwuje się i opuszcza stronę. Rzadko kto jest na tyle zdeterminowy by jednak buszować po takiej nieprawidłowo wyświetlonej stronie. Witryny tworzone w technologii RWD są tak konstruowane, że ładnie prezentują się na tak na ekranie tableta, jak na ekranie laptopa. Nawigacja po nich jest płynna i intuicyjna. Klienci oczekują tego i nagardzają takie strony swoją uwagą. To rzecz dziś bezcenna!

Wpadka bywa bolesna

Klient w sieci oczekuje uczciwej oferty i szybkiej realizacji zamówienia czy usługi. Wszelkie rabaty i promocje – mile widziane, podobnie jak darmowa wysyłka towaru. Nie obiecujmy jednak tego, czego nie może dać. To najgorsze wyjście, takie oszustwo zostanie szybko odkryte przez internautów i może wpędzić firmę w poważny kryzys wizerunkowy i prawny. Jeśli możemy się czymś pochwalić to to róbmy, zachowajmy jednak uczciwość. Dobrze jest też zatroszczyć się o warstwę wizualną – estetyka strony może kusić klientów, ale równie dobrze może ich odstraszyć. Wygląd www rodem z lat 90 może wzbudzić tylko śmiech – strony co jakiś czas trzeba odświeżać.

Media społecznościowe?

Klientów w sieci można też przyciągać poprzez social media – jednak pamiętając, że działania te mają charakter długofalowy i służą budowaniu relacji – bardziej niż celom sprzedażowym. Jednak kwestie wizerunkowe to przecież bardzo ważna sprawa.

Źródło: creandi.pl

You may also like...