Marketing kosmetyków – praktyczny poradnik

Polacy od lat wydają coraz więcej na produkty z szeroko pojętej kosmetyki. Po szarzyźnie PRL nastąpiła eksplozja barw, produktów i opakowań. Klienci mają w czym wybierać, a producenci o kogo walczyć. Rynek ma ogromną wartość – gra idzie o naprawdę duże pieniądze. Pytanie tylko jak zawalczyć o względy konsumenta?

Dziś wiemy już, że prowadzenie profilu na facebooku nie wystarczy. Aby dotrzeć do konsumenta i przekonać go aby kupił właśnie nasze produkty trzeba już znacznie więcej. Nie ma jednej recepty na sukces – jest tylko wytrwałe szukanie złotego środka. To co świetnie sprawdziło się w marketingu firmy X niekoniecznie sprawdzi się w marketingu firmy Y. Jakie narzędzia mamy w ogóle do dyspozycji? Co robić, aby wiedzieć po które sięgnąć w danym momencie?

Komu sprzedajesz, temu reklamujesz

Zacznijmy od tego, że musisz mieć swoją grupę docelową. Jeśli produkujesz kosmetyki przeznaczone dla nastolatek to właśnie one będą Twoim targetem. Jeżeli specjalizujesz się w kremach dla osób starszych, to do nich powinieneś kierować komunikaty. Chcesz przebić się z kosmetykami dla mężczyzn po 40stce? To musisz ukierunkować strategię właśnie w stronę tej grupy. Jeśli w portfolio masz kilka produktów skierowanych do rożnych grup to prawdopodobnie koniecznie będzie stworzenie rożnych komunikatów skierowanych do poszczególnych grup konsumentów. Zajmie to trochę czasu, ale będzie też maiło lepsze skutki.

W sklepie czy w e-sklepie?

Istotna jest też dystrybucja. W jaki sposób odbywa się ona w Twojej firmie? Sprzedajesz towar poprzez sklepy, drogerie? A może prowadzi e-sklep? Jeśli masz sieć sklepów, to wykorzystaj tę sytuację – sklepy (za odpowiednią dopłatą oczywiście) godzą się na dodatkowe wyróżnienie kosmetyków na półce. Możesz na przykład oznaczyć je specjalnymi materiałami graficznymi, albo nawet wykupić specjalne stoisko. Dobrym sposobem są także hostessy promujące produkt i próbki rozdawane gościom sklepu. Próbki kosmetyku możesz też dystrybuować za pomocą czasopism. Jeżeli masz sklep internetowy to Twoje działania w sieci powinny być dosyć intensywne.

Świat social media i nie tylko

Prowadzenie profilu na facebooku to dobry pomysł pod warunkiem, że masz na to czas i jesteś gotowy do ciałem komunikacja z fanami marki. Pamiętaj też, że na fb świat się nie kończy social media to też googleplus, pinterest, Twitter czy Blip. Rozwiązaniem internetowych z którego korzystają często firmy są reklamy bannerowe na portalach lub kampanie typu adwords, które wykupuje się przez Google. Sposobem na przyciągnięcie do strony klientów jest oferowanie na niej przydatnych treści – służyć może temu np. zakładka z poradami kosmetycznymi czy wywiady z technologami produkcji, dermatologami i tym podobne.

You may also like...