Przez żołądek do marketingu?

Jak mawiają ludzie – przez żołądek do serca. Dziś wiemy też, że metodę tę można stosować też w marketingu. Jak? Na przynajmniej kilka, czasem uzupełniających się sposobów. Prześledźmy to na przykładach – taka wiedza może się kiedyś przydać – i to szybciej niż myślisz.

Na czym polega rola jedzenia w marketingu? To dosyć proste – ludzie kochają jeść, jedzenie kojarzy się z przyjemnością, wzbudza miłe uczucia. Kto kojarzy się nam z jedzeniem zwykle kojarzy się dobrze. Chodzi w gruncie rzeczy o to aby pokazać ludziom, że nasza marka równa się przyjemnym doznaniom. Jak to zrobić? W zakresie marketingu – jedzenie można wykorzystać na dwa zasadnicze sposoby. Poprzez posiłki serwowane na np. konferencjach, spotkaniach, jedzenie dostępne dla klientów bądź (tu druga opcja) poprzez degustacje. Druga opcja ma rację bytu wówczas gdy nasz firma zajmuje się produkcją potraw czy jedzenia.

Gość w dom – jedzenie na stół

Każdy właściciel firmy chce aby to do jego sklepu wracali klienci aby to z nim kontrahenci podpisywali najlepsze kontrakty. Jedną z metod jakie można stosować to właśnie „kuszenie jedzeniem”. Jeśli zapraszamy gości na spotkanie – zaoferujmy im ładne, pachnące przekąski. Nie chodzi o to aby stoły uginały się pod ciężarem jedzenia i o to aby zorganizować małe weselisko. Nie – ma być elegancko i ze smakiem. To samo dotyczy konferencji – ładny, smaczny poczęstunek z klasą – podany na ładnej zastawie. Jeżeli nasza działalność nie wiąże się z tego typu aktywnościami a mamy siedzibę firmy to wysuwamy tam eleganckie słodycze obrandowane naszym logo. Ładne czekoladki będą kusiły wyglądem i smakiem a logotyp dodatkowo wzmocni świadomość marki. Jeżeli mamy sklep do którego zaglądają klienci to im też trzeba zaproponować jakieś cukierki. Do zakupów – zwłaszcza tych większych bądź dokonywanych przez stałych klientów można dodawać pralinki.

Klient – nasz pan, musi zjeść

Jeśli osią Twojej działalności gospodarczej jest jedzenie, to tym bardziej zdajesz sobie sprawę jak ważne jest to aby było ono jak najlepszej jakości. Nawet najlepsze jedzenie wymaga dobrej oprawy – np. ładnych opakowań. Jeżeli wprowadzamy na rynek nowy produkt albo też jesteśmy debiutantem to warto rozważyć możliwość wprowadzenia do marketów degustacji. Trzeba zadbać o to aby stoiska były czyste i graficznie nawiązywały do naszej firmy i produktów. Osoba, która będzie zachęcała do degustacji powinna być uprzejma, uśmiechnięta i komunikatywna a także ubrana w specjalny kostium nawiązujący do gatunku promowanego produktu. Jeżeli to szynki wtedy fartuszek. Jeżeli słodycze dla dzieci – to może być kolorowe ubranie. Degustacje można a nawet trzeba połączyć z inną formą promocji sprzedaży. Możemy zaproponować klientom np. 2 produkty w cenie jednego, obniżkę ceny czy np. gadżet dołączany przy zakupie większej liczby opakowań.

You may also like...