Reklama na Twoją miarę

Szkoła języka rosyjskiego WarszawaGdyby stworzenie skutecznej reklamy było proste, agencje marketingowe by prawdopodobnie nie istniały, tak samo nie istnieliby specjaliści i doradcy wizerunkowi. Wszystko załatwiałaby sama 100% skuteczna reklama. Tak dobrze, tak łatwo jednak nie ma. Konsumenci są częstokroć odporni na klasyczne formy reklamy i bardzo alergicznie reagują na hurra-optymistyczne zapewnienia producentów. Zrezygnować z reklamowania? Niekoniecznie. Trzeba jedynie podjeść do sprawy zadaniowo i być gotowym na pracę koncepcyjną oraz wydatki, rzecz jasna.

Dziś by walczyć o klienta trzeba kompleksowo zabrać się za budowanie wizerunku firmy. Akcje promocyjne w tym reklamy muszą być podparte rzeczywistą wartością produktów czy usług a także powinny też być częścią szerszej strategii komunikacyjnej. Dzięki temu spełnimy najważniejszy postulat zintegrowanej komunikacji marketingowej – zachowamy spójność działań, zabezpieczając tym samym ich efektywność.

Podaj konkret

By skuteczna reklama przeszła ze sfery marzeń do sfery realnego życia, należy upewnić się, czy wiemy co tak naprawdę chcemy osiągnąć i do kogo ją kierujemy. To dwie najważniejsze zmienne, które trzeba sobie zawczasu dobrze i na spokojnie przemyśleć i rozpracować. Nie możemy przecież nagle reklamować wszystkiego, bo będzie to reklama niczego. Możemy wyróżnić dwa zasadnicze typy reklamy – wizerunkową oraz produktowa. Reklama wizerunkowa będzie promować samą firmę np: „XYZ jesteśmy z Wami od 12 lat”. Reklama produktowa promuje konkretny produkt bądź usługę np. „Najlepsza nawigacja w Polsce”. Dzięki temu zawrzemy klarowny, jasny komunikat, którego treść nie będzie rozmyta. Specjaliści radzą by każda reklama niosła ze sobą tzw. call to action, czyli wezwanie do działania. Zwykle jest to na przykład wezwanie do zakupu bądź spróbowania czegoś nowego, czy zajrzenia na stronę reklamodawcy, wzięcia udziału w konkursie.

Przebij się do targetu

Niebagatelne znaczenie ma grupa docelowa do której chcemy przebić się z komunikatem. Firma musi wiedzieć, kto jest jej klientem, albo kto ma się nim stać. Kiedy zidentyfikujemy nasz target (by użyć fachowego języka) będziemy mieli już wskazówkę, gdzie warto wykupić powierzchnię reklamową i jak ją zaaranżować. Jeśli grupą docelowa będzie na przykład młodzież szkolna to warto zainwestować w reklamę na portalach społecznościowych czy prasie skierowanej do młodego czytelnika. Jeśli targetem będą wielkomiejscy single warto wówczas wykpić reklamę w prestiżowych tytułach. Reklamę dla seniorów można umieścić gdzie w pobliżu aptek czy przychodni. W przypadku reklamy dla odbiorców w innych krajach, jej język musi być dopasowany do kultury i obyczajów tam panujących. Jeśli naszymi odbiorcami są internauci w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Rosji, to reklamy muszą być odpowiednio w językach niemieckim, angielskim i rosyjskim. Oczywiście nie musimy znać perfekcyjnie tych języków, wystarczy nauczyć się ich podstaw, oraz posiadać możliwość konsultacji ostatecznej treści reklamy u osoby, która biegle się posługuje danym językiem. Możemy również zapisać się na kursy językowe. Poszerzanie zdolności lingwistycznych na pewno przyniesie nam korzyści. Kursy języka rosyjskiego w Warszawie, lekcje niemieckiego, czy konwersacje w języku angielskim cieszą się dużą popularnością wśród marketingowców.

Poprawne zidentyfikowanie grupy docelowej pozwoli na zwiększenie skuteczności danej reklamy. Pamiętajmy też o tym, że cenniki powierzchni reklamowych można często negocjować a przynajmniej spróbować.

You may also like...