Reklama w prasie – kilka porad

Choć wiele osób sądzi, że dziś marketing i reklama żyją tylko w sieci, reklama prasowa nadal trzyma się mocno! Dzieje się tak z kilku powodów o których piszemy w tym artykułem. Jak wykorzystać potencjał reklam w prasie drukowanej?

Dobre projekty graficzne reklamy to nie wszystko. Pod uwagę trzeba wziąć jeszcze kilka innych czynników – koszty, profil pisma etc. Najpierw jednak kilka informacji dlaczego nie warto z miejsca skreślać reklamy w mediach drukowanych.

Atuty prasy

Głównym atutem mediów drukowanych (patrząc na nie pod kątem reklamowych) jest…stosunkowo zamożny odbiorca. Osoby, które kupują prasę drukowaną nalezą do raczej bogatszego segmentu społeczeństwa a co za tym idzie mają statystycznie większe pole manewru jeśli chodzi o zakupy. Oczywiście wiele zależy od samego medium – reklama w brukowcu trafia do innego targetu niż reklama w opiniotwórczym dzienniku bądź tygodniku. Dochodzimy tutaj do kolejnego atutu a mianowicie do możliwości precyzyjnego targetowania – affinitty index ma ogromne znaczenie. Na czym polega? W skrócie, ten „index” wskazuje na ile dane medium czytane jest przez naszą grupę docelową. Dlatego osoby, które chcą trafić do konkretnej grupy docelowej muszą znaleźć odpowiednie medium. Jeżeli sprzedajesz artykuły dla dzieci poszukasz pewnie czasopisam dla mam bądź rodziców. Jeżeli jesteś producentem sprzętu narciarskiego to będziesz reklamował się w innym czasopiśmie skierowanym do wielbicieli białego szaleństwa.

Na co zwrócić uwagę

Załóżmy, że wiesz już gdzie chcesz się reklamować – musisz teraz wybadać, ile będzie to kosztować. Cena reklamy prasowej zależy w głównej mierze od;

  • rodzaju medium (pisma z segmentu premium życzą sobie wiesze opłaty za zamieszczanie reklam)

  • wielkość reklamy

  • miejsce publikacji w gazecie (najdroższe są jedynki, czyli pierwsze strony gazet)

  • możliwość dalszej współpracy (stały klient może liczyć na zniżki)

  • czas emisji reklamy

Reklamuj mądrze

Wybór nie jest prosty, dobrze chociaż, że wyceny podane przez biuro reklamy można negocjować. Czasem warto zamiast dwóch mini-reklam kupić jedną dużą. Ogromną rolę w skuteczności reklam odgrywają ich projekty graficzne. Walka o uwagę klienta jest zacięta i bardzo trudna. Jednak reklamując się w prasie możesz liczyć na to, że gdzieś między jednym, a drugim artykułem zwróci uwagę na nasz przekaz reklamowy. Powinien on przyciągać wzrok i budować wizerunek – dlatego przyda się tutaj ręka grafika i pióro copywritera. Pamiętaj też, że każda reklama winna zawierać tzw. Call to action, czyli wezwanie do działania np. „Kup taniej”, „wejdź na stronę”.

You may also like...